Az UNI-FM Üzemeltetési, Építőipari és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

(a társaság)

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓJA

A TÁJÉKOZTATÓBAN HASZNÁLT FOGALMAK

A Tájékoztatóban használt fogalmak megfelelnek az Info tv-ben, illetve a GDPR-ban meghatározott fogalmaknak, illetve azok értelmezésének. A Szabályzat a GDPR 4. cikkében foglalt alábbi fogalmakat használja:























A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉRE VONATKOZÓ ELVEK

A Társaságnál a személyes adatok kezelése az alábbi elvek alapján történik:





















A TÁRSASÁG ÁLTAL HASZNÁLT ADATKEZELÉSEK JOGI ALAPJAI

A Társaság személyes adatkezeléseinek jogi alapjai a következők:











AZ ÉRINTETT JOGAINAK BIZTOSÍTÁSA

A Társaság kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az érintett alapos és érthető tájékoztatást kapjon a személyes adatai kezelésével kapcsolatos valamennyi lényeges körülményről, így különösen:



Amennyiben az adatokat a Társaság az érintettől gyűjtötte, a tájékoztatást a gyűjtés megkezdésekor megadja. Amennyiben az adatgyűjtés más forrásból származik a Társaság az adatok megszerzésétől számított ésszerű határidőn – legkésőbb egy hónapon – belül, illetve az érintettel való első kapcsolat felvételkor tájékoztatja őt. („az érintett tájékoztatáshoz való joga”)



A Társaság biztosítja az érintett számára, hogy visszajelzést kapjon, arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, a kezelés adott stádiumában mi az adatkezelés célja. Továbbá jogosult az összes olyan kérdésről felvilágosítást kapni, amelyekről az adatkezelés megkezdésekor is tájékoztatja őt a Társaság. („az érintett hozzáférési joga”)



A Társaság köteles az érintett kérésére, illetve saját észlelés esetén is késedelem nélkül helyesbíteni az érintettre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Az érintettnek joga van arra is, hogy figyelemmel az adatkezelés céljára, kérje a rá vonatkozó személyes adatok kiegészítését. („az érintett helyesbítéshez való joga”)



A Társaság köteles az érintettre vonatkozó személyes adatokat haladéktalanul törölni, ha:



A Társaság az érintett kérésére korlátozza az adatkezelést, ha:



Amennyiben a Társaságnál valamely személyes adat korlátozás alá kerül, azt a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával vagy jogi igényekkel kapcsolatos intézkedések, illetve más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében lehet kezelni. („az érintettnek az adatkezelés korlátozásához való joga”)



A Társaság minden olyan esetben, amikor az általa kezelt személyes adatokkal kapcsolatban helyesbítésre, törlésre vagy adatkezelés korlátozásra kerül sor erről tájékoztatja az összes olyan címzettet, amellyel az a személyes adatot közölte, annak érdekében, hogy a címzettek is végrehajthassák az adatokkal kapcsolatban szükséges intézkedéseket.



A Társaság az érintett kérése alapján biztosítja, hogy a rá vonatkozó és a Társaság rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkaphassa, illetve ugyancsak az érintett kérésére ezeket az adatokat az érintett által meghatározott más adatkezelőnek továbbítsa. („az érintett adathordozhatósághoz való joga”)



A Társaság biztosítja – amennyiben erre sor kerül-, hogy az érintett tiltakozhasson személyes adatainak közvetlen üzletszerzés céljára való felhasználása ellen. Ebben az esetben a személyes adat ilyen célra a továbbiakban nem kezelhető. („az érintett tiltakozáshoz való joga”)



Az érintettnek joga van arra, hogy a Társaság őt érintő személyes adat kezelése ellen panaszt tegyen a Felügyeleti Hatóságnál, illetve bírósági jogorvoslattal éljen a Társaság vagy adatfeldolgozója ellen, ha úgy látja, hogy azok adatkezelése nem felel meg az adatvédelmi jogszabályok előírásainak. A bírósági eljárás kezdeményezése esetén a bíróság soron kívül jár el és a per a lakóhely vagy a tartózkodási hely szerinti törvényszék előtt is megindítható.



A Felügyeleti Hatóság:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.

Telefonszám: +36 1 391 1400

Fax: +36 1 391 1410

Honlap: naih.hu

E-mail: ügyfelszolgalat@naih.hu



A Társaság az érintett személyes adatkezeléssel kapcsolatos kérelmének előterjesztésével kapcsolatosan az alábbiak szerint intézkedik:



A TÁRSASÁGHOZ ÁLLÁSPÁLYÁZATOT BENYÚJTÓKKAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS

A Társaság ebben a feladatkörében eljárva kezeli a hozzá felvételre jelentkező természetes személyek adatait.

A kezelt személyes adatok:

Az adatkezelés célja: jelentkezés, pályázat elbírálása.

Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes és kifejezett hozzájárulása.

Az adatok címzettjei: a HR osztály munkatársai és a Társaságnál munkáltatói jogok gyakorlására jogosult vezető tisztségviselő.

Az adatok kezelésének időtartama: a jelentkezéstől számított 2 év a pályázó jelentkezéskor az adatkezeléshez megadott hozzájárulása alapján. Pályázó kérésére adatait Társaságunk a 2 éves időintervallumon belül is törli.

A pályáztatás lezárulta és az eredmény kihirdetése után a pályázók személyes adatait Társaságunk a pályázók jelentkezéskor megadott hozzájárulása alapján tovább kezeli, kivéve ha az ezzel kapcsolatos hozzájárulását Pályázó visszavonja.



A MAGÁNSZEMÉLY, EGYÉNI VÁLLALKOZÓ ÜGYFELEK SZERZŐDÉSBEN, ÜZLETI LEVELEZÉSBEN RÖGZÍTETT SZEMÉLYES ADATAINAK KEZELÉSE



A kezelt személyes adatok:



A személyes adatkezelés célja: a szerződés megkötése, teljesítése.

A személyes adatkezelés jogi alapja: a Ptk. hatályos rendelkezései.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselői, valamint a könyvelési, adózási feladatokkal megbízott dolgozója.

A Társaság kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az így kezelt személyes adatok ne kerüljenek bele harmadik személyekkel folytatott üzleti vagy egyéb célú kommunikációba.



A TÁRSASÁGGAL SZERZŐDÉSES VISZONYBAN ÁLLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓKKAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS



A kezelt személyes adatok:



A személyes adatkezelés célja: a szerződés megkötése, teljesítése.

A személyes adatkezelés jogi alapja: a Ptk. hatályos rendelkezései.

A személyes adatok címzettjei: a Társaságvezető tisztségviselői, valamint a könyvelési, adózási feladatokkal megbízott adatfeldolgozója.

A személyes adat kezelésének időtartama: a szerződés megszűnését követő 5 év, számviteli adatok esetében 8 év.

A Társaság az egyéni vállalkozóval kötött szerződésben felhívja a figyelmet arra, hogy az adatvédelmi szabályai elolvashatók a Honlapján közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban.





JOGI SZEMÉLY ÜGYFELEK TERMÉSZETES SZEMÉLY KÉPVISELŐI SZERZŐDÉSBEN RÖGZÍTETT ADATAINAK KEZELÉSE



Amennyiben a jogi személyekkel, olyan szerződés van, amelyben a kapcsolattartó személy feltüntetésre kerül:

A kezelt személyes adatok:

A személyes adatok kezelésének célja: a Társaság jogi személy ügyfelével kötött szerződésének megkötése, teljesítése, a gördülékeny üzleti kapcsolattartás.

A személyes adatok kezelésének jogi alapja: a Ptk. hatályos rendelkezései.

A személyes adatok címzettjei: a Társaságvezető tisztségviselői, valamint a könyvelési, adózási feladatokat ellátó adatfeldolgozója.

A személyes adat kezelésének időtartama: a szerződéses viszony, illetve a természetes személy képviseleti jogának megszűnését követő 5 év, számviteli adatok tekintetében 8 év.

A Társaság a jogi személlyel kötött szerződésben felhívja a figyelmet arra, hogy az adatvédelmi szabályai elolvashatók a Honlapján közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban.





A TÁRSASÁGHOZ ÁLTAL ÜZEMELTETETT ONLINE HIBABEJELENTŐ, ILLETVE E-ÁLLAPOTLAP RENDSZER FELHASZNÁLÓIVAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS

A Társaság ebben a feladatkörében eljárva kezeli az általa üzemeltetett online rendszerekben regisztrált természetes személyek adatait.

A kezelt személyes adatok:

Az adatkezelés célja: létesítményüzemeltetési szolgáltatáshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás.

Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes és kifejezett hozzájárulása.

Az adatok címzettjei: a rendszer üzemeltető munkatársai és a Társaság vezető tisztségviselője.

Az adatok kezelésének időtartama: a regisztrációtól számított 5 év a felhasználó adatkezeléshez megadott hozzájárulása alapján. A felhasználó kérésére adatait Társaságunk az 5 éves időintervallumon belül is törli.





A TÁRSASÁG BUDAPEST, IX.KER. HÍDÉPÍTŐ UTCA 1-12.SZ. ALATTI KÖZPONTJÁBAN ÉS PROJEKT HELYSZÍNEIN ALKALMAZOTT KAMERÁS MEGFIGYELÉS SZABÁLYAI

A Társaság a fenti címen lévő központjában és projekt helyszínein a vagyonbiztonság és munkabiztonság követelményeinek érvényre juttatása érdekében kamerarendszert alkalmaz.

A kamerarendszer működtetésének jogszabályi háttere:

A kamerarendszer működtetésének szabályait külön kameraszabályzat tartalmazza.





A TÁRSASÁG ÁLTAL ALKALMAZOTT GPS FÖLDRAJZI HELYMEGHATÁROZÓ ESZKÖZ RÖGZÍTETT ADATAINAK KEZELÉSE

A Társaság gépjárműveiben a vagyonbiztonság követelményeinek érvényre juttatása érdekében GPS, földrajzi helymeghatározó eszközöket, (továbbiakban: GPS) alkalmaz.

A GPS eszközök működtetésének jogszabályi háttere:

A GPS eszközök működtetéséről a Társaság írásban tájékoztatja a munkavállalókat.



A TÁRSASÁG ÁLTAL ALKALMAZOTT KÁRTYÁS BELÉPTETŐ RENDSZER RÖGZÍTETT ADATAINAK KEZELÉSE

A Társaság központjában a vagyonbiztonság követelményeinek érvényre juttatása érdekében mind a munkavállalók, mind az oda érkező vendégek és bérlők részére kártyás beléptető rendszert alkalmaz.

A kártyás beléptető rendszer működtetésének jogszabályi háttere:

A kártyás beléptető rendszer működéséről külön szabályzat rendelkezik. A működtetés tényéről a Társaság írásban tájékoztatja a munkavállalókat és bérlőket, valamint a portán kihelyezett rövid tájékoztató útján a vendégeket.



A TÁRSASÁG ÁLTAL IGÉNYBE VETT ADATFELDOLGOZÓI TEVÉKENYSÉGEK



A Társaság a külön törvényekben meghatározott adó- és számviteli kötelezettségek teljesítésére, valamint az adó és járulék kötelezettségekkel kapcsolatos kifizetői feladatok ellátására megbízásos jogviszonyban adatfeldolgozó szolgáltatását veszi igénybe.

A Társaság a Honlapja kezelésére, a számítógépek karbantartására IT szolgáltatót vesz igénybe. Az IT szolgáltatónak saját biztonsági szabályokkal kell szavatolnia a GDPR megfelelést, ezt a Társaság kiköti a velük kötött szolgáltatási szerződésekben.

A Társaság honlapját a …. üzemelteti, az adatokat biztonságos szerveren tárolja

A Társaság közbeszerzési és más jogszabályokban írt feltételek igazolása érdekében a munkavállalók és a szerződtetett személyek adatait közbeszerzési és más pályázatokban felhasználhatja és azokat a közbeszerzési és egyéb pályázati folyamatokban -zárt rendszerben- harmadik személynek továbbíthatja. Ezekben az esetekben a munkavállaló és a szerződtetett személy pontos tájékoztatást kap a Társaságtól adatainak közbeszerzési és más pályázati célú kezeléséről.

A Társaság az álláspályázatra jelentkező személyek, illetőleg munkavállalói személyes adatait a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, csak a legszükségesebb mértékben a jogszabályok által előírt esetekben és célokra továbbítja:



Az adatfeldolgozók saját maguk felelnek a hozzájuk továbbított személyes adatok védelméért, ezt a Társaság az adatfeldolgozókkal kötött szerződésben rögzíti, illetve külön adatfeldolgozási szerződést is köthet az adatbiztonság érdekében.













A TÁRSASÁG ÁLTAL MEGBÍZOTT ADATFELDOLGOZÓK



A Társaság IT szolgáltatói: Ianthe Bt.

A Társaság jogi ügyeit intéző ügyvédje: Maschefszky és Társai Ügyvédi Iroda

A Társaság munkaegészségügyi ellátását végző orvosa: Swiss Medical Services Egészségügyi Szolgáltató Kft. ; Multi Marker Kft.

A Társaság munkavédelmi ügyeit intéző tanácsadója: Consulens Formula Kft.



12