Az UNI-FM Üzemeltetési, Építőipari és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
(a társaság)
ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓJA
A TÁJÉKOZTATÓBAN HASZNÁLT FOGALMAK
A Tájékoztatóban használt fogalmak megfelelnek az Info tv-ben, illetve a GDPR-ban meghatározott fogalmaknak, illetve azok értelmezésének. A Szabályzat a GDPR 4. cikkében foglalt alábbi fogalmakat használja:
„Személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható.
„Adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés.
„Az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából.
„Adatkezelő”: az a természetes jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza.
„Adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.
„Címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e.
„Harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak.
„Az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez.
„Felügyeleti szerv”: egy a tagállam által a GDPR 51. cikknek megfelelően létrehozott független közhatalmi szerv.
„Adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉRE VONATKOZÓ ELVEK
A Társaságnál a személyes adatok kezelése az alábbi elvek alapján történik:
Az adatkezelést a Társaság jogszerűen és tisztességesen, továbbá az érintett számára átlátható módon végzi. Ennek érdekében az Adatvédelmi tájékoztató és a többi dokumentumhoz csatolt eseti adatvédelmi tájékoztató útján közli ügyfeleivel és alkalmazottjaival azokat az adatvédelmi szabályokat, amelyeket a Társaság üzleti és belső folyamataiban alkalmaz. („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság elve”)
A személyes adatok gyűjtése csak egyértelmű és jogszerű célból történhet és a további kezelés is kizárólag ezekkel a célokkal összhangban valósulhat meg. („célhoz kötöttség elve”)
Az adatkezeléseknek a kitűzött célok szempontjából mindig megfelelőnek és relevánsnak kell lenniük és csak a szükséges mértékre korlátozódhatnak. („adattakarékosság elve”)
A kezelt adatoknak a teljes munkafolyamatban pontosaknak és naprakészeknek kell lenniük, ezért a Társaság minden ésszerű intézkedést megtesz annak érdekében, hogy a pontatlan személyes adatokat helyesbítsék vagy szükség esetén töröljék a lehető legrövidebb időn belül. („pontosság elve”)
A Társaság személyes adatokat csak a célok megvalósításáig, illetve a jogalap fennállásáig kezel, kivéve azt az esetet mikor a tovább kezelést jogszabály írja elő. („korlátozott tárolhatóság”)
A Társaság ügyel arra, hogy megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel biztosítsa a kezelt személyes adatok biztonságát az adatvédelmi incidensek bekövetkezése ellen. („integritás és bizalmi jelleg elve”)
A Társaság felelős azért, hogy az adatbiztonsági szabályai és az azon alapuló adatkezelési gyakorlata megfeleljen az Info tv. és a GDPR előírásainak és képes legyen a megfelelés igazolására. („elszámoltathatóság elve”)
A TÁRSASÁG ÁLTAL HASZNÁLT ADATKEZELÉSEK JOGI ALAPJAI
A Társaság személyes adatkezeléseinek jogi alapjai a következők:
Az érintett önkéntes és kifejezett hozzájárulása.
Az adatkezelés jogszabályi rendelkezésen alapul.
Az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy pedig az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
Az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az ezen érdekeltek érdekeivel szemben elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek a személyes adatok védelmét teszik szükségessé. Ezekben az esetekben a Társaság mindig elvégzi a szükséges kockázat elemzést és annak eredménye alapján dönt az adatkezelésről.
AZ ÉRINTETT JOGAINAK BIZTOSÍTÁSA
A Társaság kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az érintett alapos és érthető tájékoztatást kapjon a személyes adatai kezelésével kapcsolatos valamennyi lényeges körülményről, így különösen:
a Társaságnak, mint adatkezelőnek és adatfeldolgozóinak a kilétéről,
a Társaság vezérigazgatójának, illetve az Igazgatóság elnökének nevéről és elérhetőségeiről,
személyes adatai kezelésének céljáról és a kezelés jogalapjáról,
amennyiben a jogalap az érintett beleegyezésén alapul, azt be kell szerezni, ha a jogalap valamely jogszabályi rendelkezés, akkor azt kell az érintettel közölni, ha pedig a jogalap az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdeke, akkor erről kell felvilágosítani az érintettet,
a személyes adatok címzettjeiről, ahová azokat továbbítják,
a személyes adatok kezelésének időtartamáról,
a személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogairól és a számára nyitva álló jogorvoslati lehetőségekről,
amennyiben a személyes adatokat a Társaság nem az érintettől szerezte be, akkor az előbbieken túlmenően arról is, hogy a Társaság azokat milyen forrásból szerezte, illetve a forrás nyíltan hozzáférhető volt vagy sem.
Amennyiben az adatokat a Társaság az érintettől gyűjtötte, a tájékoztatást a gyűjtés megkezdésekor megadja. Amennyiben az adatgyűjtés más forrásból származik a Társaság az adatok megszerzésétől számított ésszerű határidőn – legkésőbb egy hónapon – belül, illetve az érintettel való első kapcsolat felvételkor tájékoztatja őt. („az érintett tájékoztatáshoz való joga”)
A Társaság biztosítja az érintett számára, hogy visszajelzést kapjon, arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, a kezelés adott stádiumában mi az adatkezelés célja. Továbbá jogosult az összes olyan kérdésről felvilágosítást kapni, amelyekről az adatkezelés megkezdésekor is tájékoztatja őt a Társaság. („az érintett hozzáférési joga”)
A Társaság köteles az érintett kérésére, illetve saját észlelés esetén is késedelem nélkül helyesbíteni az érintettre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Az érintettnek joga van arra is, hogy figyelemmel az adatkezelés céljára, kérje a rá vonatkozó személyes adatok kiegészítését. („az érintett helyesbítéshez való joga”)
A Társaság köteles az érintettre vonatkozó személyes adatokat haladéktalanul törölni, ha:
a személyes adatok kezelésének célja megszűnt vagy a kezelés jogalapja a továbbiakban már nem áll fenn,
a személyes adatokat jogellenesen kezelték. („az érintett törléshez – elfeledtetéshez - való joga”)
A Társaság az érintett kérésére korlátozza az adatkezelést, ha:
az érintett a személyes adatok pontosítását kéri, arra az időre, amíg a Társaság ellenőrizni tudja az adatok pontosságát,
az adatkezelés jogszerűsége megszűnt, de az érintett nem a törlést, hanem az adatfelhasználás korlátozását kéri.
Amennyiben a Társaságnál valamely személyes adat korlátozás alá kerül, azt a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával vagy jogi igényekkel kapcsolatos intézkedések, illetve más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében lehet kezelni. („az érintettnek az adatkezelés korlátozásához való joga”)
A Társaság minden olyan esetben, amikor az általa kezelt személyes adatokkal kapcsolatban helyesbítésre, törlésre vagy adatkezelés korlátozásra kerül sor erről tájékoztatja az összes olyan címzettet, amellyel az a személyes adatot közölte, annak érdekében, hogy a címzettek is végrehajthassák az adatokkal kapcsolatban szükséges intézkedéseket.
A Társaság az érintett kérése alapján biztosítja, hogy a rá vonatkozó és a Társaság rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkaphassa, illetve ugyancsak az érintett kérésére ezeket az adatokat az érintett által meghatározott más adatkezelőnek továbbítsa. („az érintett adathordozhatósághoz való joga”)
A Társaság biztosítja – amennyiben erre sor kerül-, hogy az érintett tiltakozhasson személyes adatainak közvetlen üzletszerzés céljára való felhasználása ellen. Ebben az esetben a személyes adat ilyen célra a továbbiakban nem kezelhető. („az érintett tiltakozáshoz való joga”)
Az érintettnek joga van arra, hogy a Társaság őt érintő személyes adat kezelése ellen panaszt tegyen a Felügyeleti Hatóságnál, illetve bírósági jogorvoslattal éljen a Társaság vagy adatfeldolgozója ellen, ha úgy látja, hogy azok adatkezelése nem felel meg az adatvédelmi jogszabályok előírásainak. A bírósági eljárás kezdeményezése esetén a bíróság soron kívül jár el és a per a lakóhely vagy a tartózkodási hely szerinti törvényszék előtt is megindítható.
A Felügyeleti Hatóság:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Telefonszám: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
Honlap: naih.hu
E-mail: ügyfelszolgalat@naih.hu
A Társaság az érintett személyes adatkezeléssel kapcsolatos kérelmének előterjesztésével kapcsolatosan az alábbiak szerint intézkedik:
a Társaság fő szabályként a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a kérelme alapján hozott intézkedésekről,
amennyiben a kérelemben foglaltak összetettsége vagy a kérelmek nagy száma ezt indokolja a határidő két hónappal meghosszabbítható,
amennyiben az érintett a kérelmét elektronikus úton nyújtotta be a Társaság is elektronikus úton válaszol, kivéve, ha az érintett azt másként kéri,
a Társaság válaszában felhívja az érintett figyelmét a rendelkezésére álló jogorvoslati lehetőségekre,
ha a Társaságnak megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó személy kilétével kapcsolatban, további megerősítő információkat kérhet személyazonossága megerősítésére,
a Társaság az érintett kérelmére tett intézkedéseket díjmentesen biztosítja, ha azonban az érintett kérelme nyilvánvalóan megalapozatlan vagy többszörösen ismétlődő, a Társaság adminisztrációs díjat számíthat fel vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
A TÁRSASÁGHOZ ÁLLÁSPÁLYÁZATOT BENYÚJTÓKKAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS
A Társaság ebben a feladatkörében eljárva kezeli a hozzá felvételre jelentkező természetes személyek adatait.
A kezelt személyes adatok:
a természetes személy neve,
születési ideje,
lakcíme,
telefonszáma,
e-mail címe
az állás betöltése szempontjából releváns személyes adatok.
Az adatkezelés célja: jelentkezés, pályázat elbírálása.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes és kifejezett hozzájárulása.
Az adatok címzettjei: a HR osztály munkatársai és a Társaságnál munkáltatói jogok gyakorlására jogosult vezető tisztségviselő.
Az adatok kezelésének időtartama: a jelentkezéstől számított 2 év a pályázó jelentkezéskor az adatkezeléshez megadott hozzájárulása alapján. Pályázó kérésére adatait Társaságunk a 2 éves időintervallumon belül is törli.
A pályáztatás lezárulta és az eredmény kihirdetése után a pályázók személyes adatait Társaságunk a pályázók jelentkezéskor megadott hozzájárulása alapján tovább kezeli, kivéve ha az ezzel kapcsolatos hozzájárulását Pályázó visszavonja.
A MAGÁNSZEMÉLY, EGYÉNI VÁLLALKOZÓ ÜGYFELEK SZERZŐDÉSBEN, ÜZLETI LEVELEZÉSBEN RÖGZÍTETT SZEMÉLYES ADATAINAK KEZELÉSE
A kezelt személyes adatok:
a szerződött magánszemély neve, illetve az egyéni vállalkozó neve,
a szerződött magánszemély címe, illetve az egyéni vállalkozó székhelye,
az egyéni vállalkozó adószáma,
az egyéni vállalkozó nyilvántartási száma,
a szerződés összege,
a bankszámla száma.
A személyes adatkezelés célja: a szerződés megkötése, teljesítése.
A személyes adatkezelés jogi alapja: a Ptk. hatályos rendelkezései.
A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselői, valamint a könyvelési, adózási feladatokkal megbízott dolgozója.
A Társaság kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az így kezelt személyes adatok ne kerüljenek bele harmadik személyekkel folytatott üzleti vagy egyéb célú kommunikációba.
A TÁRSASÁGGAL SZERZŐDÉSES VISZONYBAN ÁLLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓKKAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS
A kezelt személyes adatok:
az egyéni vállalkozó neve,
az egyéni vállalkozó székhelye,
az egyéni vállalkozó adószáma,
az egyéni vállalkozó nyilvántartási száma,
a szerződés összege,
a bankszámla száma.
A személyes adatkezelés célja: a szerződés megkötése, teljesítése.
A személyes adatkezelés jogi alapja: a Ptk. hatályos rendelkezései.
A személyes adatok címzettjei: a Társaságvezető tisztségviselői, valamint a könyvelési, adózási feladatokkal megbízott adatfeldolgozója.
A személyes adat kezelésének időtartama: a szerződés megszűnését követő 5 év, számviteli adatok esetében 8 év.
A Társaság az egyéni vállalkozóval kötött szerződésben felhívja a figyelmet arra, hogy az adatvédelmi szabályai elolvashatók a Honlapján közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban.
JOGI SZEMÉLY ÜGYFELEK TERMÉSZETES SZEMÉLY KÉPVISELŐI SZERZŐDÉSBEN RÖGZÍTETT ADATAINAK KEZELÉSE
Amennyiben a jogi személyekkel, olyan szerződés van, amelyben a kapcsolattartó személy feltüntetésre kerül:
A kezelt személyes adatok:
a természetes személy neve,
beosztása,
telefonszáma,
e-mail címe.
A személyes adatok kezelésének célja: a Társaság jogi személy ügyfelével kötött szerződésének megkötése, teljesítése, a gördülékeny üzleti kapcsolattartás.
A személyes adatok kezelésének jogi alapja: a Ptk. hatályos rendelkezései.
A személyes adatok címzettjei: a Társaságvezető tisztségviselői, valamint a könyvelési, adózási feladatokat ellátó adatfeldolgozója.
A személyes adat kezelésének időtartama: a szerződéses viszony, illetve a természetes személy képviseleti jogának megszűnését követő 5 év, számviteli adatok tekintetében 8 év.
A Társaság a jogi személlyel kötött szerződésben felhívja a figyelmet arra, hogy az adatvédelmi szabályai elolvashatók a Honlapján közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban.
A TÁRSASÁGHOZ ÁLTAL ÜZEMELTETETT ONLINE HIBABEJELENTŐ, ILLETVE E-ÁLLAPOTLAP RENDSZER FELHASZNÁLÓIVAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS
A Társaság ebben a feladatkörében eljárva kezeli az általa üzemeltetett online rendszerekben regisztrált természetes személyek adatait.
A kezelt személyes adatok:
a természetes személy neve,
születési ideje,
lakcíme,
telefonszáma,
e-mail címe
bizonyos esetekben NEPTUN kódja.
Az adatkezelés célja: létesítményüzemeltetési szolgáltatáshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes és kifejezett hozzájárulása.
Az adatok címzettjei: a rendszer üzemeltető munkatársai és a Társaság vezető tisztségviselője.
Az adatok kezelésének időtartama: a regisztrációtól számított 5 év a felhasználó adatkezeléshez megadott hozzájárulása alapján. A felhasználó kérésére adatait Társaságunk az 5 éves időintervallumon belül is törli.
A TÁRSASÁG BUDAPEST, IX.KER. HÍDÉPÍTŐ UTCA 1-12.SZ. ALATTI KÖZPONTJÁBAN ÉS PROJEKT HELYSZÍNEIN ALKALMAZOTT KAMERÁS MEGFIGYELÉS SZABÁLYAI
A Társaság a fenti címen lévő központjában és projekt helyszínein a vagyonbiztonság és munkabiztonság követelményeinek érvényre juttatása érdekében kamerarendszert alkalmaz.
A kamerarendszer működtetésének jogszabályi háttere:
a 2012. évi I. tv. a Munka Törvénykönyve (a továbbiakban: Mt),
a 2005. évi CXXXIII. tv. a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól (a továbbiakban: Szv tv),
a 2011. évi CXII. tv. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Info tv.),
az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (a továbbiakban: GDPR).
A kamerarendszer működtetésének szabályait külön kameraszabályzat tartalmazza.
A TÁRSASÁG ÁLTAL ALKALMAZOTT GPS FÖLDRAJZI HELYMEGHATÁROZÓ ESZKÖZ RÖGZÍTETT ADATAINAK KEZELÉSE
A Társaság gépjárműveiben a vagyonbiztonság követelményeinek érvényre juttatása érdekében GPS, földrajzi helymeghatározó eszközöket, (továbbiakban: GPS) alkalmaz.
A GPS eszközök működtetésének jogszabályi háttere:
a 2012. évi I. tv. a Munka Törvénykönyve (a továbbiakban: Mt),
a 2011. évi CXII. tv. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Info tv.),
az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (a továbbiakban: GDPR).
A GPS eszközök működtetéséről a Társaság írásban tájékoztatja a munkavállalókat.
A TÁRSASÁG ÁLTAL ALKALMAZOTT KÁRTYÁS BELÉPTETŐ RENDSZER RÖGZÍTETT ADATAINAK KEZELÉSE
A Társaság központjában a vagyonbiztonság követelményeinek érvényre juttatása érdekében mind a munkavállalók, mind az oda érkező vendégek és bérlők részére kártyás beléptető rendszert alkalmaz.
A kártyás beléptető rendszer működtetésének jogszabályi háttere:
a 2012. évi I. tv. a Munka Törvénykönyve (a továbbiakban: Mt),
a 2011. évi CXII. tv. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Info tv.),
az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (a továbbiakban: GDPR).
A kártyás beléptető rendszer működéséről külön szabályzat rendelkezik. A működtetés tényéről a Társaság írásban tájékoztatja a munkavállalókat és bérlőket, valamint a portán kihelyezett rövid tájékoztató útján a vendégeket.
A TÁRSASÁG ÁLTAL IGÉNYBE VETT ADATFELDOLGOZÓI TEVÉKENYSÉGEK
A Társaság a külön törvényekben meghatározott adó- és számviteli kötelezettségek teljesítésére, valamint az adó és járulék kötelezettségekkel kapcsolatos kifizetői feladatok ellátására megbízásos jogviszonyban adatfeldolgozó szolgáltatását veszi igénybe.
A Társaság a Honlapja kezelésére, a számítógépek karbantartására IT szolgáltatót vesz igénybe. Az IT szolgáltatónak saját biztonsági szabályokkal kell szavatolnia a GDPR megfelelést, ezt a Társaság kiköti a velük kötött szolgáltatási szerződésekben.
A Társaság honlapját a …. üzemelteti, az adatokat biztonságos szerveren tárolja
A Társaság közbeszerzési és más jogszabályokban írt feltételek igazolása érdekében a munkavállalók és a szerződtetett személyek adatait közbeszerzési és más pályázatokban felhasználhatja és azokat a közbeszerzési és egyéb pályázati folyamatokban -zárt rendszerben- harmadik személynek továbbíthatja. Ezekben az esetekben a munkavállaló és a szerződtetett személy pontos tájékoztatást kap a Társaságtól adatainak közbeszerzési és más pályázati célú kezeléséről.
A Társaság az álláspályázatra jelentkező személyek, illetőleg munkavállalói személyes adatait a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, csak a legszükségesebb mértékben a jogszabályok által előírt esetekben és célokra továbbítja:
az adott munkaterületre belépést biztosító szervezetnek,
a cég jogi ügyeit intéző ügyvédjének,
a cég munkaegészségügyi ellátását végző orvosának,
a cég munkavédelmi ügyeit intéző tanácsadójának,
a cég bér, TB és munkaügyeit intéző szervezetnek.
Az adatfeldolgozók saját maguk felelnek a hozzájuk továbbított személyes adatok védelméért, ezt a Társaság az adatfeldolgozókkal kötött szerződésben rögzíti, illetve külön adatfeldolgozási szerződést is köthet az adatbiztonság érdekében.
A TÁRSASÁG ÁLTAL MEGBÍZOTT ADATFELDOLGOZÓK
A Társaság IT szolgáltatói: Ianthe Bt.
A Társaság jogi ügyeit intéző ügyvédje: Maschefszky és Társai Ügyvédi Iroda
A Társaság munkaegészségügyi ellátását végző orvosa: Swiss Medical Services Egészségügyi Szolgáltató Kft. ; Multi Marker Kft.
A Társaság munkavédelmi ügyeit intéző tanácsadója: Consulens Formula Kft.